|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1305 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Kurs biblioterapii zainspirował mnie do prowadzenia zajęć biblioterapeutycznych, które pomagają uczniom w pokonywaniu pewnych trudności i sprostaniu trudnym sytuacjom szkolnym . Przesyłam konspekt zajęć, które przeprowadzam w czytelni szkolnej dla uczniów, którzy mają trudności w nauce.
Diagnoza: Trudności w nauce wynikające z impulsywności dziecka. Grupa: 12 osób ze świetlicy środowiskowej. Czas: 60 min. Cele:
- Podwyższenie poczucia własnej wartości,
- Trening pozytywnego myślenia’
- Wyrabianie nawyku kontrolowania swoich emocji,
- Wyrabianie nawyku zdefiniowania problemu i wybranie najlepszej strategii jego rozwiązania.
Miejsce: Czytelnia szkolna. Metody: Praca w grupach, pogadanka, pedagogika zabawy, muzykoterapia. Literatura: Brett D.: Opowiadania dla twojego dziecka. Gdańsk, 1998. „Opowiadanie o Ani.” Przebieg zajęć:
- Powitanie, przedstawienie się uczestników.
- Zabawa pantomimiczna „ Zgadnij co potrafię?” Osoba, która odgadnie czynność ma prawo do zademonstrowania własnej.
- Rozmowa kierowana: Czy spotkaliście się z zadaniem domowym przekraczającym wasze możliwości?
- Głośne odczytanie tekstu: „Opowiadanie o Ani.”
- Omówienie opowiadania. Przykładowe pytania: Dlaczego Ania wróciła do domu przygnębiona? W jaki sposób Ania poradziła sobie ze swoim problemem?
- Praca w grupach – uczniowie otrzymują polecenia i wypracowują swoje odpowiedzi na arkuszach szarego papieru.
I grupa: W jakich warunkach należy odrabiać lekcje? ( cisza, porządek na biurku, skoncentrowanie myśli tylko na zadaniu)
II grupa: Co przeszkadza wam w odrabianiu lekcji? (hałas, bałagan, zmęczenie, głód, roztargnienie, skierowanie myśli na inne czynności)
III grupa: Jakie etapy w czasie odrabiania konkretnego zadania należy sobie wytyczyć? (odczytanie polecenia, zastanowienie się nad poleceniem, zastanowienie się nad możliwościami rozwiązania, wybór prawidłowej odpowiedzi, samoocena)
- Omówienie, uzupełnienie prac uczniów i zwrócenie uwagi na konieczność zrelaksowania się i wyciszenia przed odrabianiem prac domowych.
- Wysłuchanie cichej, relaksacyjnej muzyki, poruszanie się w rytm muzyki.
- Zakończenie: Dzieci przekazują sobie maskotkę i odpowiadają na pytanie: Co dały ci dzisiejsze zajęcia? Jak się czujesz? Zaproszenie na następne spotkanie.
Opracowanie: Katarzyna Bingoraj - Heldt |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|